خورشت گوشت چرخ کرده با لوبیا قرمز

خورشت گوشت چرخ کرده با لوبیا قرمز

 

گوشت یکی از منابع مغذی پروتئین و جزء یکی از غذاهای پایه نیز می باشد. با گوشت می توان انواع غذاها را تهیه کرد که در این مطلب فرانیاز طرز تهیه خورشت گوشت را توضیح داده است. خورشت گوشت یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی است که تهیه آن ساده و آسان است. برای آموزش تهیه این غذای خوشمزه بافرانیاز همراه شوید..

 

 مواد لازم :

گوشت چرخ کرده=۵۰۰ گرم
فلفل دلمه ای سبز بدون دانه و ریز شده=۱ عدد
پیاز خرد شده=۱ عدد
سیر خرد شده=۱ حبه
لوبیا قرمز پخته شده=۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی پوست گرفته و خرد شده=۵۰۰ گرم
لوبیا سبز=۵۰۰ گرم
سس گوجه فرنگی=۲۵۰ میلی لیتر(۱ فنجان)
رب گوجه فرنگی=۱۵۰ گرم
فلفل قرمز=۲ قاشق چایخوری
پنیر چدار خرد شده برای تزئین=۱۲۵ گرم
نمک=به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه خورشت گوشت چرخ کرده با لوبیا قرمز :

گوشت چرخ کرده،پیاز،فلفل سبز،لوبیا قرمز پخته شده و لوبیا سبز،گوجه فرنگی و سیر را در یک ظرف تفلون با حرارت ملایم تفت دهید . رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید و پیوسته آن را هم بزنید تا گوشت ها به هم نچسبند.

 

بعد از ۱۰ دقیقه روغن اضافی این مواد را گرفته و مواد داخل ظرف را به جز پنیر با هم مخلوط کنید؛سس گوجه فرنگی و نمک و فلفل را اضافه کنید سپس روی ظرف را بپوشانید تا به مدت ۳۰ دقیقه مواد درون ظرف در حالی که در ان بسته است با حرارت ملایم بجوشد. اکنون پنیرهای ریز شده را روی غذا بریزید و آن را میل نمایید!

 

خورشت گوشت چرخ کرده با لوبیا قرمز

 

خواص گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف کننده ضعف و خستگی، تقویت کننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است. متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می کنند. در ضمن گوجه فرنگی برای رفع مسمومیت های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است. در ضمن با توجه به اینکه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط ها بسیار مؤثر است.

 

خورشت گوشت چرخ کرده با لوبیا قرمز

خورشت گوشت چرخ کرده با لوبیا قرمز