بهترین روش از بین بردن موخوره

بهترین روش از بین بردن موخوره

 

موخوره یا دو شاخه شدن مو،یعنی این که موهای شما تغذیه ی کافی ندارد و یا دچار کمبود رطوبت شده است.شامپوهای نا ملایم ،در معرض نور خورشید بودن،سشوآر کشیدن،لخت کننده های مو،رنگ کردن و دکلره ی مو همگی موها را خشک می کنند و آمینو اسیدهای مو را تخریب می کنند. موهای خشک و ضعیف در حین مدل دادن و یا برس کشیدن براحتی خرد می شوند.اگر فکر می کنید رشد موهایتان خیلی کند شده است،ممکن است موخوره دلیل اصلی آن باشد.

 

بهترین روش از بین بردن موخوره

 

شامپوهای بدون الکل

از شامپوهایی که حاوی الکل هستند دوری کنید،چرا که موهایتان را خشک و شکننده می کنند.از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات طبیعی است.هم چنین شستن بیش از حد مو با شامپوهای ناملایم انتهای موهایتان را خشک می کند.در نتیجه شما نباید موهایتان را بیشتراز سه بار در هفته بشویید و بهتر است که یک روز در میان موهایتان را بشویید نه هرروز.هم چنین جهت شستشو از آب گرم استفاده نکنید.

 

بگذارید موهایتان به حالت طبیعی خشک شود.

تا جایی که ممکن است از گرما دوری کنید.گرما بدترین دشمن موهای شما است اما کنار گذاشتن سشوآر و اتوی مو به طور کامل نیز مشکل است. بنابراین بهتر است قبل از گرما دادن به مو،از یک سرم مقاوم کننده ی در برابر گرما به موهایتان بزنید.قبل از سشوآر کشیدن موهایتان را با حوله خشک کنید این راهی است که ضرر گرما روی می مرطوب را به حداقل می رساند.هم چنین،از اتوی مو و بابلیس نیز هراز چند گاهی استفاده کنید نه به طور دائم.

 

چیدن مو:

بهترین راه حل برای موخوره چیدن انتهای موهاست.وقتی که برای مدت زیادی موهایتان را کوتاه نکرده باشید،موهایتان مو خوره می شوند.همیشه موهایتان را هر ۸-۶ هفته یکبار کوتاه کنید تا موهای خشک و ضعیفتان از بین برود و رشد موهایتان نیز تسریع شود.

 

بهترین روش از بین بردن موخوره

بهترین روش از بین بردن موخوره

 

بهترین روش از بین بردن موخوره با شمع یا ولاتراپیا

در بهترین روش از بین بردن موخوره با شمع متخصص ابتدا موها را به چندین دسته تقسیم بندی می کند. سپس برای درمان موخوره قسمت هایی از آن را که لازم است و از قبل تقسیم کرده بود را می پیچاند و سپس زیر حرارت شمع قرار می دهد. در این روش حرارت شمع باعث می شود که قسمت هایی از مو که با موخوره درگیر هستند سوخته و ترمیم شوند. سپس پایین موها که در واقع مشکل حادتر بوده است، با این روش مرتب می شوند. سپس مو ها را با استفاده از روش هایی مانند استفاده از نرم کننده و ماساژ تقویت می کنند. این روش سوزاندن با شمع باعث می شود که ریشه های مو باز شده و بتوانند برای دریافت مواد مغذی آمادگی داشته باشند.

 

از طرفی کوتاهی با شمع یا ولاتراپیا باعث می شود که کراتینه کردن مو به راحتی صورت پذیرد. کوتاهی با شمع یا ولاتراپیا 3 تا 4 ساعت طول کشیده و کسانی که می خواهند همیشه موهایی زیبا و بدون موخوره داشته باشند و یا کسانی که از وسایل حرارت دهی زیاد استفاده کرده و موهایشان زود به زود دچار موخوره می شود می توانند هر 4 ماه یک بار از ولاتراپیا برای سلامت مو ها و از بین بردن آسیب دیدگی و مو خوره های آن استفاده کنند. کوتاهی با شمع ابتدا توسط یک مدل آمریکایی که از این روش استفاده کرده و عکس آن را پخش کرده بود به بقیه جهان معرفی شد و از آن پس در سرتاسر دنیا از این روش ولاتراپیا برای از بین بردن موخوره و آسیب دیدگی های مو استقبال زیادی شده است و خانم های سراسر دنیا از آن استفاده می کنند.

 

بهترین روش از بین بردن موخوره

بهترین روش از بین بردن موخوره

 

درمان های خانگی:

در اینجا راه های درمانی زیادی برای موخوره وجود دارد که هر یک ضعف موهای شما را برطرف می کند و رطوبت و تغذیه لازم را به موهای شما می رساند.پیشنهاد می شود موهایتان را کمی کوتاه کنید و از یک نرم کننده ی قوی دوبار در هفته استفاده کنید تا موخوره ها از بین بروند و سپس درمان موهایتان را آغاز کنید.

 

ماسک تخم مرغ

زرده ی تخم مرغ را در ۳ قاشق سوپخوری روغن زیتون و یک قاشق سوپخوری عسل مخلوط کنید.به آرامی این ماسک را روی موهایتان ماساژ دهید به طوری که کل مو را در بر بگیرد.بگذارید به مدت یک ربع روی موهایتان بماند و آن را با شامپو ملایمی بشویید.

 

روغن:

پوست سرتان را با روغن ماساژ دهید،با قاعده ماساژ دادن مو باعث می شود رطوبت موهایتان حفظ شود.از روغن زیتون،روغن بادام،روغن نارگیل یا ترکیبی از این روغن ها را استفاده کنید.مقداری روغن بر روی مو ریخته و به آرامی ماساژ دهید،مدت یک ساعت بگذارید بر روی موها بماند سپس با شامپو موهایتان را بشویید.

 

ماسک انبه هندی(پاپایا):

پاپایا غنی از پروتئین است و نیازهای مو را به منظور نگه داشتن درخشش،رطوبت و رشد تامین می کند.دو تکه از آن را داخل مخلوط کن ریخته تا به صورت خمیر در آید.دو قاشق سوپخوری ماست به آن اضافه کنید ، سپس آن را روی پوست سر و موهایتان بریزید به طوری که کل موها را بپوشاند.۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با آب و شامپو بشویید.

 

شستشو با عسل:

یکی از نرم کننده های طبیعی و خانگی برای مو،عسل است. دو قاشق سوپخوری عسل را در ۴ فنجان آب گرم بریزید و مخلوط کنید سپس آن را بعد از شامپو کردن به روی موها ریخته تا مدتی بر روی موها بماند و موهایتان را نرم کند.

 

بهترین روش از بین بردن موخوره

از بین بردن طبیعی موخوره با ۶ ماسک مو خانگی ، خانم‌ها، راه‌های درمانی خانگی می‌توانند این مشکل را تا حد خوبی کاهش دهند. در این راهنما با برخی از این راه‌های خانگی آشنا خواهید شد. موخوره می‌تواند باعث شکستن مو یا خشک شدنش شود. همچنین می‌تواند در نازک شدن یا تنک شدن مو هم مؤثر باشد. ما برای رهایی از دست موخوره راه‌های متعددی پیش رویمان هست، از جمله شامپوهای مختلفی که همین خاصیت ضد موخورگی‌شان را تبلیغ می‌کنند.

 

بهترین روش از بین بردن موخوره

بهترین روش از بین بردن موخوره
.

موز و عسل

با ماسک طبیعی موز و عسل، موخوره تان را کم کنید! پوست یک موز را بکنید و لهش کنید، کمی هم عسل به آن اضافه کنید. برای دریافت نتیجه‌ی بهتر، کمی هم شیر به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید. حالا ماسک را روی پوست سرتان بمالید و حدود ۲۰ دقیقه، یا تا زمانی که ماسک خشک شود صبر کنید. سپس سرتان را با شامپوی همیشگی‌تان بشویید. این راه درمان خانگی، باید در حدود ۲ هفته موخوره‌ی شما را کمتر کند.

 

پاپایا و ماست

پاپایا به طور منحصر بفردی موهای شما را مرطوب و نرم می‌کند. یک پاپایای کامل را در کاسه‌ای له کنید و به آن نصف فنجان ماست بیفزایید. به خوبی مخلوطتان را هم بزنید و به پوست سرتان بمالید. اجازه دهید که ماسک، حدود ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند. برای نتیجه‌ی بهتر، سرتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک طبیعی نه تنها موخوره‌ شما را کاهش می‌دهد، بلکه بعنوان نرم‌کننده هم برایتان کار خواهد کرد. (پاپایا میوه‌ای طالبی سان است که در نواحی گرمسیری رشد می‌کند. در صورتی که به پاپایا دسترسی ندارید، می‌تواند انبه را جایگزین کنید.)

 

آووکادو و بادام

آووکادو هم یک نرم کننده‌ی طبیعی برای موهاست. همچنین برای موخوره هم عالی است. مقداری از گوشت آووکادو را له کنید و کمی روغن بادام به آن بیفزایید. خمیر بدست آمده را به موهایتان بمالید و حدود ۳۰ دقیقه، یا تا زمانی که خمیر خشک شود صبر کنید. حالا با یک شامپوی ملایم، موهایتان را بشویید. اگر هر هفته از این خمیر روی موهایتان استفاده کنید، شاهد کاهش موخوره و شکنندگی موهایتان خواهید بود.

 

بهترین روش از بین بردن موخوره

بهترین روش از بین بردن موخوره

 

تخم مرغ و پرتقال

شاید استفاده از تخم مرغ روی موها کمی کثیف کاری داشته باشد، اما نتایجش عالی است! ماسک طبیعی تخم مرغ، هم موخوره را کاهش می‌دهد و هم موهایتان را نرم می‌کند. دو تخم مرغ را بشکنید و کمی هم آب پرتقال به آن بیفزایید تا حالت خمیری به خود بگیرد. حالا این خمیر را به موها یا به انتهای تار موهایتان بمالید. سپس موهایتان را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید، تا بوی تخم مرغ اذیتتان نکند. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد با شامپوی همیشگی‌تان، سرتان را بشویید. این راه درمانی حتی می‌تواند موهای خشک را نیز درمان کند.

 

دانه شنبلیله و ماست

مقداری دانه‌ی شنبلیله را به مدت ۱ ساعت در آب بخیسانید. حالا دانه‌ها را با کمی آب آسیاب کنید تا خمیری بدست بیاید. مقداری هم ماست و آب لیموترش به مخلوطتان بیفزایید تا ماسکتان ساخته شود. حالا این ماسک را به موها و پوست سرتان بمالید. موهایتان را با کلاه مخصوص حمام بپوشانید و ۳۰ دقیقه‌ای صبر کنید. سپس موهایتان را با شامپو بشویید. این ماسک، حتی می‌تواند خشکی موها ناشی از آلودگی هوا را نیز بهبود بخشد.

 

روغن کرچک و رزماری

رزماری گیاهی است که برای جلوگیری از آسیب دیدن مو بخاطر موخوره کمک شایانی می‌کند. شما می‌توانید توسط روغن کرچک و رزماری ماسکی طبیعی به همین منظور بسازید. عصاره‌ی گیاه رزماری را بهمراه مقداری آب حدود ۱۰ دقیقه بجوشانید. هنگامی که این جوشانده خنک شد، از صافی ردش کنید و در کاسه بریزیدش. حالا مقداری روغن کرچک درون کاسه بریزید. این ترکیب را بخوبی مخلوط نمایید و به موها و پوست سرتان بمالید. این ماسک عالی، در کمترین زمان ممکن مشکل موخور‌ه‌ی شما را کاهش خواهد داد.

 

بهترین روش از بین بردن موخوره

بهترین روش از بین بردن موخوره

 

از بین بردن موخوره

۱-برای چند دقیقه به آرامی حوله را دور موهای خیس قرار دهید تا رطوبت جذب شود

۲-استفاده نکردن از اتو مو سشوار بابلیس

۳-استفاده از شامپو ترمیم کننده

۴-استفاده از ماسک مو

۵-استفاده از کریستال در هنگامی که مو در حال خشک شدن بعد از شستشو هست

۶- سرکه باعث ریخته شدن قسمت های تخریب شده میشه سفیدک ها و قسمت های موخوره شده رو میریزه اما مو رو خشک می کنه … یکی دو بار بیشتر نباید استفاده کرد.برای استفاده از سرکه قبل از حمام کردن نوک موهاتون رو در ترکیب یک قاشق سرکه سفید و آب بذارید و بعد از ۲ دقیقه سریعا بشورید.

۷-استفاده از روغن زیتون ۸ ساعت قبل از حموم یک بار در هفته

۸-استفاده از برس با دندانه های چوبی